2010-08-07

Film och galamiddag

Idag bar det av till östra stadsportens marknad Dong-dae-mun-shi-jang, igen för att hämta min han-bok. Damen i affären var väldigt hjälpsam och visade precis hur man ska sätta på alla delarna av dräkten. Traditionellt är det en äldre familjemedlem som visar en hur man gör men jag tror att hon förstod att jag inte känner någon som kan visa. Jag fick förutom själva klänningen också alla underkläder man traditionellt ska ha. En underklänning, strumpor, tunna byxor och en tunn överdel. Dels kanske för att hålla värmen under kallare årstider men framför allt för att skydda sidentyget. Jag fick också en vacker nål att fästa i bandet framtill och ett hängsmycke. Dessutom fick jag skor och en jättfin liten handväska klädd i samma sidentyg som klänningen. Allt passade och jag är supernöjd!

Vi såg ännu en film under eftermiddagen och sedan var det dags att vila lite inför den stora galamiddagen. Företaget Samsung bjöd på middag och uppträdande. Väldigt gott och festligt! De flesta var uppklädda till tänderna.

Efter middagen organiseras utgång till barer och klubbar. Själv ska jag snart iväg till Itaewon-distriktet och kolla in nattlivet nu.

Tyvärr inga bilder idag. Ska försöka imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vill se bilder......från nattklubben....eva

Anonym sa...

jag är så lycklig ,över allt vad ni båda får uppleva. Hoppas att du kan klä på dig din "han-bok" när du kommer hem. Verkar problematiskt. Vill ni ha något hemköpt till er tills ni kommer hem? Mor kan ordna....
Kram !

Anonym sa...

Hej Man undrar vad en sådan högtidsdräkt kan kosta med tanke på att en svensk foldräkt kostar en mindre förmögenhet.Den här helgen firar man 100 årsminnet av Zorns instiftade riksspelmansutmärkelse och det regnar som sjutton. Det är så synd om de 1500 spelmännen som kommit till Stockholm för att fira.
Hos er är det väl bara sol oavsett väder.

Hans-Erik