2006-10-22

Jag tycker det är fint med rynkor


Jag tycker mig ha upptäckt rynkor i mitt ansikte!
Små rynkor vid ögonen. Till skillnad från många andra tycker jag inte att det gör någonting. Snarare tvärt om tycker jag att det ger karaktär åt utseendet. Jag har noterat att de flesta i min ålder har skrattrynkor. Det är ganska fint.
Jag har dessutom fått några grå hårstrån.
Alltså, det är inte så att jag sitter och längtar efter att få se ut som ett gult russin med vitt hår. Jag vill bara ha ett utseende som stämmer lite bättre överens med min ålder. Det är förvisso ett kvalificerat i-landsproblem, men man kan tröttna på att bli tagen för 25 när man är 37.

Samtidigt ser man dagligen reklam för en uppsjö av produkter som ska få oss att se yngre ut. Det finns massor av hårprodukter som trollar bort grå hårstrån, krämer som slätar ut huden, elektriska muskel-nånting-prylar som gör en smalare osv osv.
Besattheten med ungdom är i och för sig ingenting nytt, men jag förstår den ändå inte riktigt. Jag tror faktiskt på att varje ålder har sin charm och tjusning. Man kan vara vacker i alla åldrar.

För tillfället kör de en tv-reklam för någon kräm som de säger får en att se fem år yngre ut. Jag är så frestad att maila dem och fråga om det fungerar på femåringar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så fin! Jag stryker inte heller mina kläder!