2006-08-08

Pest eller kolera?


Kolera.
Utanför huset.
Historien återupprepar sig. Den lilla ö jag bor på var en gång i tiden kolera-ö. Här satte man smittade i karantän.
Nu är koleran tillbaka. Jomen!

Minns ni sist jag nämnde att jag sett mitt hus i tidningen. Det var när man man sköt en fågel med misstänkt fågelinfluensa, ett par meter från huset.
Sist jag såg mitt jobb på nyheterna var det för att en stackars desperat man förskansat sig i en byggnad med sin son som gisslan. Anledningen var att han inte ville bli utvisad och han hotade att tända eld på sig och sonen, om jag inte missminner mig.
Och tänka sig! Idag var badplatsen runt knuten OCH arbetsplatsen på tvnyheterna! Ty om man badar där jag bor kan man få kolera och bli tvungen att vistas på intensiven eller infektionsavdelningen i huset bredvid det jag jobbar i.

Slutsatsen jag tvingas dra av denna dystra statistik är att när jag ser mitt hem eller min arbetsplats på tv bådar det illa.
Jag föredrar att inte dra slutsatsen ett steg längre och spekulera i om det är en slump eller om det har med mig att göra....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem säger att livit i småstad är stilla!