2006-02-18

Har jag blivit sjuk?



Jag erkänner! Jag har funderat på att börja idrotta. Därav dagens rubrik. Det ligger inte riktigt i min natur, om man säger så. Förvisso gör jag ibland tappra försök att motionera men de är av rena hälso- och viktskäl.

Som bekant pågår de olympiska spelen i Turin just nu och det finns egentligen bara tre sporter representerade som jag skulle kunna tänka mig att utöva. Den första är skidåkning. Föga chockerande. Jag har åkt skidor sedan jag var liten och kan nog utan överdrift beskriva migsjälv som en "medelgod åkare".
Den andra sporten är rodel. Det är den ultimata pulk-upplevelsen. Har bara provat vid ett tillfälle men jag tjöt av skratt när jag flög ner för isbanan på en ranglig liten kälke som jag egentligen inte hade någon som helst kontroll över. Halkade till och med av i en kurva en gång men kunde inte sluta skratta ändå, när jag fortsatte ner för banan på ändan. Inte så värst värdigt men ack så roligt!
Däremot tycker jag inte tvåmansrodel ser så lockande ut.... I såfall så tjing för att vara den främre åkaren! Vill inte vara den som ligger underst och inte ser något medan man rasar ner för en isbana i hastigheter man får böter för på E4:an.

Men... Den sport som jag tycker ser lite kul ut och som jag inte provat är curling! Man kan ju tyckat att jag som hatar att idrotta och hatar att städa rimligtvis inte borde vara intresserad av att sporta med en kvast i händerna. Men det ser kul ut! Att glatta omkring där och bokstavligen sopa motståndet av banan.
Jag vill prova! Ska försöka övertala nåogn eller några i närheten avv haka på.
Rapport följer om jag lyckas.

Än slank hon hit.... ...och än slank hon dit...

Inga kommentarer: