2008-05-02

Jag kan knappt gå! och mer krälkommentarer


Dumhet straffar sig, som bekant. Jag kan knappt gå idag. Träningsvärken har huggit sina klor i mina ben. Har ni någonsin vaknat en förmiddag efter en särskilt blöt och sen fest eller utekväll, och känt hur magen försöker tränga ut genom öronen och tungan är torrare än Gobiöknen samtidigt som huvudet dunkar? Det är helt jämförbart med hur jag känner mig idag! Dagen efter helt enkelt. Fast i benen då.

Jag kan inte låta bli att ytterligare kommentera den mänskliga civilisationens bakåtkrälande.
För ett tag sedan (14 februari 2007) bloggade jag om rektor Blomster som tyckte att flickor inte skulle bete sig felaktigt för att slippa bli antastade av pojkar. Nu har Amnesty låtit göra en undersökning om folks attityder gentemot våldtäkt och man frågade bland annat om åsikter om kvinnors klädsel i våldtäktssammanhang. Drygt 20% av de tillfrågade ansåg att kvinnan har ett ansvar om hennes klädsel eller uppförande kan anses vara "utmanande". Det är ju nedslående! Fasansfullt! Om vi lyckas flytta ansvar från en man till en klänning, kan vi verkligen hävda att vi lever i ett högstående samhälle?

Inga kommentarer: