2006-11-05

Fru ordförande. Kamrater...


Det finns goda ideer. Det finns dåliga ideer. Det finns ideer som inte faller under någon av de två tidigare nämnda kategorier.
En sån idé har min kära kollega och jag valt att förverkliga.
Vi är nu i avslutningsfasen av en ledarutbildning som pågått sedan förra hösten. Liksom många andra utbildningar av den här arten avslutas det hela med projektarbete.
Många andra har valt att producera skriftligt material eller mindre enmansprojekt på arbetsplatser och annat.
Kollegan och jag gör inte det. Vi bygger en talarstol.
Tanken föddes för flera månader sedan och vi har hela tiden känt att vi haft så gott om tid på oss. Nu är det dags att redovisa projekten på lördag. Idag är det söndag och vi har kommit så långt att vi köpt virket...
Å andra sidan känner vi oss oerhört nöjda med att vi åstadkommit detta.
Vi har en färdig ritning och det som återstår nu handlar mest om att sätta ihop bitar.
Hoppas jag.

Kvinnor kan! (...väldigt mycket. Huruvida just de här två kan bygga en talarstol återstår att se. Jag återkommer med vidare rapporter.)

Inga kommentarer: