2006-09-28

ohelig allians


I kommunen där jag bor (än så länge) kommer styret den här mandatperioden att se annorlunda ut. De borgerliga partierna har gått ihop med miljöpartiet och bildat ett minoritetsstyre. Till hjälp tar man ett passivt stöd från Sverigedemokraterna.
En av socialdemokraternas främsta företrädare i kommunen beskriver konstellationen på ett mycket elegant sätt. ”En blågrön röra med bruna stödhjul”.
Ett retoriskt konstverk!

I övrigt är det bara sorgligt att ovannämnda röra nu ska föra kommunen framåt. Det är inte av den orsaken jag kommer flytta men det är inte heller någonting som gör det mer attraktivt att bo kvar precis.

Jag har förresten fått en ny hobby! Leta-efter-lägenhet-jag-har-råd-med-och-kan-tänka-mig-att-bo-i heter den. Jag har hittat massor av väldigt trevliga lägenheter jag inte har råd att bo i. Det är bara att streta och leta vidare.
Det här är inte det sista ni hör av det här ämnet.

Inga kommentarer: