2006-06-18

Jag är bödeln

Fiskelyckan har stått oss bi. Idag fick vi upp mer fisk. Ett hyfsat antal abborrar och en liten gädda som återbördades till havet.
Middagen var färsk och god.

Men... Hustrun fiskar gärna men så kommer man till skedet då fisken ska dö. Det är ju inte särskilt snällt att låta den ligga och sakta kvävas till döds. Nej, döden ska komma snabbt och smärtfritt.
Men den biten vill hustrun inte vara med om. Därför får jag kliva in och knäcka nacken på fiskarna hon drar upp.
Sen är det också jag som får rensa fisken och avlägsna huvudena. Hustrun vill inte ha mat som "tittar" på henne.

Nu är jag känd bland hennes vänner som "the killer".
Jag som är en sådan blid liten varelse!

1 kommentar:

Maman Poulet sa...

found your blog too - would love to say I'll eagerly follow it - but might be a tad difficult!!! But there is a frog!!!! x