2006-04-23

Hej våren!


Våren är här! Äntligen!
Dagarna är längre, snön är borta, man behöver inte skrapa rutorna på morgonen, blommorna har börjat slå ut!
Och grodorna har lagt sina ägg!
I gölarna på Knösö är det fullt med små grodägg. Och tur är väl det för det finns en massa mygglarver i vattnet också så det gäller att nästa generations grodor mumsar i sig allt de orkar.

Och så ett helt annat ämne. Hagamannen har erkänt en rad övergrepp. Skönt. Även om det inte gör hemskheterna ogjorda är det bra att han har erkänt. Det hjälper nog dem som utsatts och det gör att andra kan känna sig säkrare.
En tanke som slår mig när jag läser om sådana här människor är: Stackars hans föräldrar! Jag tror jag skulle tycka det var värre att mitt barn blev sådan än om mitt barn föll offer för en våldsverkare. Det skulle nog vara svårare att leva med att man fött fram och uppfostrat någon som är kapabel att åsamka andra sådan skada och lidande.

Inga kommentarer: