2006-03-06

Sprit, spade och en spork

Vad gör man när man vaknar en söndag och finner att vädret är utmärkt och man inte har någonting planerat för dagen?
Jo, man tar en spade och gräver ner sig!

Hustrun har i år och år velat äga ett Trangia set. I förra veckan köpte hon ett. Beställt över nätet tillsammans med en lättvikts- superabsorberande handduk och en lättviktsspade.
Ni vet hur barn ser ut på julafton (juldagen) i amerikanska familjefilmer. Så såg min fru ut när hon öppnade sitt Trangia paket.

Så idag tog vi vårt Trangiakök och vår lättviktsspade och åkte iväg till en ö här i närheten. Vi vandrade genom snön upp på en bergsknalle och grävde en stor grop att sitta i.
Till slut hade vi en snösoffa, kokta kroppkakor med stekt fläsk och en utsikt som är svårslagen. Dessutom var vädret helt perfekt.

Jag har ofta varit skeptisk mot friluftsliv men jag börjar så sakteliga att ändra mig. Jag kan till och med tänka mig att prova tältet vi köpte i somras men inte förrän landet har tinat upp ordentligt!

Just nu är klockan 02:54 och jag sitter och kollar på Oscarsgalan. Yay! Oscarsgalan! Gick och la mig vid 19-tiden och klev upp vid 01:00 igen. Ska infinna mig på jobbet klockan 08:00.
Man är kanske inte helt frisk...

1 kommentar:

Anonym sa...

Yar! Trangia! Inte dålig för ett första försök! Trangian syns bara till hälften i bilden då av någon marklig anledning gör värmen att snön smälter. Jag har en fin multidisk för att motverka just denna problem, men den ville jag inte smutsa ner i snön... Ö_ö
Roligt med Trangia! Roligt med snö! Roligare av allt med ett par vantar till mig nästa gång. Och grodan var bra, skyfflar som en riktigt Irish navvy!